Změna velikosti písma

Drobečková navigace

Úvod > O nás > Naše třídy > Ježečci

Ježečci

Ježek

  • třída běžného typu, bez profilace, s všeobecným zaměřením
  • třídní učitelky: Klára Fišerová, DiS. a Mgr. Radka Uríková
  • školní asistentka: Erika Řitičková
  • provozní: Lucie Bindrová a Lenka Slavíková
  • provoz třídy: 7.15 - 16.30 hodin

 

Vítáme Vás na stránkách třídy Ježečci

Vzhledem k obnovení provozu MŠ se paní učitelky přesunuly z online světa do svých tříd a věnují se docházejícím dětem. Nabídka činností na třídních stránkách se tedy nebude již nadále aktualizovat a přesunula se na nové místo → ZDE ←. 

Doufáme, že bude děti i Vás tvoření bavit a užijete si při něm spoustu krásných chvilek. 

..............................................................................................................................................................................................................................................................

Aby děti nepřišly o zajímavé činnosti, kterým bychom se ve školce věnovali, připravili jsme pro Vás nabídku aktivit, které lze s dětmi dělat i v domácích podmínkách. Každý týden ji budeme doplňovat. Činnosti jsou vhodné pro menší i děti předškolního věku, vždy je třeba pouze přizpůsobit úroveň dopomoci.  V sekci Online vzdělávání v Předškolní přípravě se pak nachází úkolníček pro všechny předškoláčky. Zaznamenávejte si splněné úkoly, těšíme se, až si s dětmi úkoly společně ve třídě vyhodnotíme a prohlídneme si výtvory, pracovní listy, poslechneme naučené básničky a písničky a společně si zacvičíme. Věříme, že již brzy se opět uvidíme a na všechny děti se moc těšíme!

 

Blíží se nám jeden významný den, Den Země, který nás bude měsícem dubnem provázet. Připravili jsme proto několik tematických úkolů a činností, 

které děti s tímto tématem seznámí.

 

  • Řekni si se sourozenci nebo rodiči tuhle básničku, pokud se ti líbí, zkus se ji postupným opakováním naučit. Dokážeš popsat, o čem básnička je?

TŘÍDÍME ODPAD

I když jsme jen malé děti

umíme už třídit smetí.

Modrá, žlutá, zelená

víme, co to znamená.

Nedá nám to žádnou práci

už jsme jako dospěláci.

Papír, plasty, sklenice,

nápojové krabice.

Prší, prší, jen se leje,

popelář se na nás směje.

Rychle z auta vyleze,

odpadky nám vyveze.

 

  • Popřemýšlej nebo se zeptej, jak doma s odpadem zacházíte vy? A vzpomeneš si, jak to máme ve školce, máme nějaké speciální místo na některé druhy odpadu nebo vše házíme do jednoho koše? Možná ti trochu poradí i následující úkol, kde máš vybarvit jednotlivé kontejnery podle toho, na který druh odpadu jsou.

12.jpg

  • Vydej se na procházku po okolí svého bydliště, kolik kontejnerů napočítáš? Je některých barev kontejnerů více než jiných, má to nějaký důvod?

 

  • Pokud tě zajímá, co se s některým odpadem děje dále, podívej se třeba na tato videa, která trochu ukazují, proč má třídění smysl.

 

  • A teď důležitá otázka, proč je vlastně tolik důležité třídit odpad a neházet vše do jednoho koše? Tenhle obrázek ti možná trochu napoví, co se na něm asi odehrává? Popovídej si o tom s rodiči a sourozenci.

4.jpg

 

  • Jak se planeta na obrázku vlastně jmenuje a je takových planet více?
  • Co by se stalo, kdybychom se o naší planetu nestarali a nechovali se k ní hezky?
  • Co můžeme udělat pro to, aby nám i naší planetě bylo dobře? Vzpomeň si třeba na to, co ti paní učitelka ve školce často připomíná, když si chodíme například umývat ruce? Na co máš dávat pozor? (šetřit vodou) Co dalšího tě napadá?

 

  • Zkus si takovou svou planetu vyrobit. Použít můžeš kulatý papírový tácek nebo zkus najít něco, co můžeš na tvrdý papír obkreslit a vytvořit tak svou vlastní planetu. Poté můžeš planetu vytvořit pomocí vodových nebo temperových barev nebo natrháním barevného papíru. Použít můžeš třeba jen staré noviny, které nabarvíš barvami a sám tak vlastně budeš recyklovat papír a využiješ ho ještě k něčemu užitečnému. 😊 Těšíme se na tvůj výtvor.
22.jpg 21.jpg

 

  • Pokud tě tvoření baví, zkus si planetu vytvořit třeba i pomocí modelíny.

20.jpg

  • JEEJDA, co se to na tom obrázku děje? Najdeš vše, co na něm není správně? Zkus vždy danou věc zakroužkovat a pojmenovat, proč je to špatně.

10.jpg

  • Podívej se na následující obrázek, co děti dělají? 

 

6.jpg  

 

  • Můžeme i my nějak pomáhat naší planetě? 

24.jpg

  • A pro dlouhé chvíle opět přidáváme i několik pracovních listů, omalovánek a také dva pokusy, které si můžete vyzkoušet a ve školce pak vyprávět, jak se vše vydařilo.
23.jpg 9.jpg

3.jpg

13.jpg

8.jpg

7.jpg

52.jpg

111.jpg

Tento týden se začínáme chystat na jeden významný svátek, víš který? Co si představíš, když se řeknou VELIKONOCE? Co k nim patří –  symboly. Připravili jsme si pro vás několik aktivit, které přivodí tu pravou velikonoční atmosféru u vás doma.

A co vše vlastně k těm velikonočním svátkům patří? Pojďme se na to podívat:

  • KVOKÁM, KVOKÁM NA DVOŘE, VAJÍČKA JSOU V KOMOŘE. (SLEPIČKA)
  • MALÝ ZOBÁČEK, ŽLUTÁ PEŘÍČKA, PRÁVĚ SE VYLÍHLO Z BÍLÉHO VAJÍČKA. (KUŘE)
  • NEBÝT MÉHO KOKRHÁNÍ NEBYLO BY RÁNA ANI. VSTÁVEJTE UŽ, LENOŠI, DLOUHO SPÁT SE NESLUŠÍ. (KOHOUT)

Uhodl/a jsi naše hádanky?? Byla to taková malá příprava na naši první aktivitu, nachystali jsme si pro tebe několik obtížností.

Těm nejmladším postačí tvrdý papír, temperové barvy, fixy/pastelky a dlaň k tomu, aby si vytvořili následující obrázky.

18[4].jpg 24.jpg  

 

A kdo nám to v té naší zvíření partě ještě chybí?

MÁ HLODAVÉ ZOUBKY A KABÁTEK S CHLOUPKY. DLOUHÉ UŠI VŠECHNO STŘEŽÍ, NĚCO ŠUSTNE A HNED BĚŽÍ. KDO JE TO?

25.jpg 23.jpg

 

Aby těch zajíčků nebylo málo, máme pro vás ještě pár dalších nápadů pro kreativní odpoledne. Starší děti za pomoci rodičů určitě kromě obtisků zvládnou i trochu náročnější výtvor za pomoci barevných papírů nebo třeba roliček od toaletního papíru.

22.jpg 20.jpg 21.jpg    

 

14.jpg 15.jpg

 

Zkus si se sourozenci a rodiči vytvořit překážkovou dráhu. Projdi se na dětské hřiště nebo na plácek, kde si například pomocí kříd a dalších pomůcek vytvoř několik stanovišť a společně si zacvičte a procvičte tak celé tělo.

  • Nakresli si křídou nebo za pomoci obručí vytvoř několik různě velikých barevných kruhů vedle sebe – zaječích nor. Stav si začátek a konec a skákej mezi obručemi jako zajíc. Pro větší legraci může mezi norami skákat hned několik zajíců a každý se řídit jen svou barvou, jen pozor, ať nedojde ke srážce!

33.jpg

  • Vytvoř si pomocí kříd slalom barevný slalom, můžete se s ostatními proplétat nebo vytvořit jen jednu cestu a ostatní tu budou dávat úkoly, které při přecházení musíš splnit (skákej jako zajíc, jdi pozpátku, zavři oči a my tě budeme navádět, skákej na jedné noze, jdi po čtyřech apod.)

32.jpg

  • Připrav si několik míčků nebo třeba šišek, vytvoř si cíl a pokus se trefit se z různých vzdáleností na cíl – hod do košíku, misky nebo třeba jen nakresleného kruhu.
  • Vytvoř slalom – použít můžeš barevné tečky, míčky, kyblíčky, šišky, kamínky atd. – a projdi dráhu s vajíčkem na lžičce.
42.jpg 43.jpg 41.jpg

 

Zkuste si k tomu tvoření a plnění úkolů upéct něco dobrého. Maminka určitě pomoc v kuchyni ocení! Třeba vás inspiruje některý z našich receptů nebo vymyslíte svůj vlastní originál!

MRKVOVÝ BERÁNEK

34.jpg

CELOZRNNÝ ZAJÍČEK S KOKOSEM

35.jpg

 

SLEPIČKA JE SNESE, ZAJÍČEK DONESE,

POHLADÍ VAŠE SRDÍČKA...

CO JE TO?

VELIKONOČNÍ VAJÍČKA

 

Než přejdeme k samotnému barvení vajíček, zkusíme si nejprve některý z pracovních listů. Nejprve si procvič ruku a zkus dokreslit/dozdobit vajíčko podle čar.

5.jpg

Předškoláci se jistě poperou i s trochu těžším úkolem, který procvičí počítání. Na prvním pracovním listě musíš vybarvit vždy tolik vajíček, kolik je v každém řádku napsáno číslem, poznáš všechny z nich?

1.png

 

Na další úkol budou potřeba také nůžky a třeba i barevný papír, ať je úkol trochu veselejší, rozstříhej jednotlivá vajíčka podle čar, pořádně je na stole promíchej a nalep správně na barevný papír. Vždy pojmenuj jednotlivá čísla.

4.jpg

 

Čekají nás opět tak trochu jiné velikonoční svátky, většinu z nás to určitě hodně mrzí. Ve školce bychom se pokusili vymyslet, jak si můžeme svátky trochu zpříjemnit a vzájemně se potěšit, máš nějaký nápad i ty? Jak někomu udělat „velikonoční radost“? Máme pár nápadů, třeba tě zaujmou a vykouzlíš někomu úsměv na tváři! 😊

  39.jpg 40.jpg

 

Místo vajíček můžeme obarvit třeba i kamínky, o kterých jsme si ve školce už několikrát povídali a malování si zkoušeli. Můžeš použít fixy nebo zkusit techniku z obrázku. Při procházce ve svém okolí můžeš kamínky „schovat“ na svá oblíbená místa. Třeba ho najde zrovna tvůj kamarád ze školky nebo kdokoli jiný, koho veselý kamínek potěší. Stejně tak sleduj okolí i ty, možná tam některý z nich číhá i na tebe!

27[2].jpg

 

Pokud chceš zkusit něco jiného, můžeš třeba doma vytvořit některé z následujících přání. Na druhou stranu můžeš napsat nějakou krátkou zprávu a obdarovat jím někoho z rodiny, vhodit ho do schránky třeba sousedce, kamarádovi nebo někomu jinému, koho chceš potěšit.

26.jpg 28.jpg 29.jpg 30.jpg  

 

A nakonec přinášíme i pár nápadů na barvení vajíček, které si určitě užijete. 

11.jpg

44.jpg 45.jpg      

 

46.jpg 47.jpg

 

Těšíme se na všechny výtvory, které nám po návratu do školky ukážete a doufáme, že vás tvoření baví. Těšíme se na všechny děti!

KRÁSNÉ VELIKONOCE

................................................................................................................................................................................................................................................

3.jpg

6.jpg

9.jpg

48.jpg

49.jpg

51.jpg

50.jpg

 

Protože se příroda pomalu probouzí a sluníčko začíná hřát, vyrazíme ven a rovnou si zkusíme splnit i pár zajímavých úkolů.  Poznač si do přiloženého listu, co vše jsi během procházek po okolí splnil/a nebo si sám/a vytvoř podobný list, kam nakreslíš, co jsi při procházce viděl/a a splnil/a. Vymysli si i další možné úkoly a aktivity, které můžeš dělat venku.

11[3].jpg 4.jpg

A když už budeme venku, zkuste si i společně s rodiči nebo sourozenci zacvičit a protáhnout tak tělo ještě více.

12.jpg

Zkus také pozorovat, kolik květin už stihlo vyrůst, spoustu jich ještě časem vykvete, můžeš si je postupně sbírat a vyrobit si z nich speciální knihu, nezapomeň si každou květinu pojmenovat. Pokud si nevíš rady, vezmi si k sobě pomocníka - knížku - ta ti v mnoha případech určitě pomůže.

16.jpg 18.jpg 19.jpg 20.jpg

 

Nasbírané květiny, lístečky a přírodniny můžeš využít i pro speciální techniku, která se jmenuje FROTÁŽ. Tuto techniku můžeš vyzkoušet i při procházce přírodou, jakou strukturu udělá chodník, kůra stromu, list, zeď domu atd. Vyzkoušej a objevuj, co vše dokážeš touto technikou vykouzlit. 

 

21[3].jpg 22.jpg 23.jpg

 

A že zrovna venku slunko nesvítí a naopak spadlo pár kapek deště? I to k jaru patří! Vezmi si křídu a vyzkoušej pokus.

13.jpg

A když na tebe doma přijde dlouhá chvíle, připrav pro rodiče a sourozence nějakou zajímavou hru. Zkus vymyslet svou vlastní, vzpomeň si na hry, které jsi se naučil ve školce nebo si vyber některou z deskových her. Vysvětli nebo zopakuj spoluhráčům její pravidla a nezapomeň je sám dodržovat! A zábava může začít :)

Zkus se podívat a splnit následující pracovní list. Kolik květin, motýlů a dalších předmětů je na obrázku? Napiš do okénka pod obrázkem číslo nebo počet znázorni například čárkami v příslušném počtu. Pojmenuj jednotlivé obrázky, na které písmeno začínají? Zkus si s rodiči nebo sourozenci zahrát SLOVNÍ FOTBAL (dítě řekne první slovo, druhý vymyslí slovo začínající na poslední písmeno předchozího slova MRAK → KLOBÁSA → ANDĚL → LEKNÍN), hru můžete obměnit zadáním různých témat (JARO, ZVÍŘÁTKA, KVĚTINY… ).

9.jpg

Inspiruj se videem a zkus si trochu „zakouzlit“ a vytvořit tak jarní obrázek, ve školce nám potom tvé obrázky vyzdobí celou třídu.

Pomůcky:

bílá voskovka

vodové barvy

houbička

nádoba na vodu

štětec

papírová utěrka

14.jpg

Zkus si s rodiči zahrát hru PRAVDA/LEŽ  - rodič ti bude říkat krátké věty a ty musíš říct, zda se jedná o pravdu nebo lež, pak si role otočte a zkus i ty vymyslet pár „hádanek“ pro rodiče.

  • Např. Kočičí mládě se jmenuje koťátko.
  • Květiny kvetou v zimě.
  • Strom potřebuje k životu vodu.
  • Jelen je domácí zvíře….

 5.jpg

6.jpg

8.jpg

7.jpg

 

A máme tu další týden a další várku nápadů na aktivity. Protože BŘEZEN je měsíc knih, zaměříme se tentokrát na toto téma.

26.jpg

Nejprve si dáme pár obrázkových hádanek, poznáš, o kterou pohádku se jedná?

1.jpg 2.jpg 9.jpg 8.jpg 4.jpg  

 

3.jpg 7.jpg 6.jpg 10,.jpg  

 

Zkus si s maminkou nebo tatínkem o pohádkách chvíli popovídat, kterou pohádku máš nejraději? Prohlídni si, které pohádkové knížky doma máte, a zkuste si společně některou z pohádek přečíst.

Vezmi si papír a  svou oblíbenou pohádku nám nakresli, ve školce si všechny obrázky prohlédneme a vytvoříme si z nich třeba velkou pohádkovou knížku, tu si můžeš vytvořit i doma a ve školce nám potom o pohádkách popovídat! Nezapomeň na správné držení tužky :)

Podívej se na obrázek a zkus pojmenovat jednotlivé postavy, které se v pohádkách často objevují, napadají tě nějaké další, které na obrázku nejsou a chybí ti tu? Zkus říci, na které písmeno jednotlivé postavy začínají a vymysli alespoň další 3 slova, která začínají na stejné písmeno. Jestli si nevíš rady, podívej se okolo sebe, určitě najdeš spoustu věcí, které ti pomůžou s vymýšlením – úkol pro předškolní děti, určování počátečního písmena, důležité je mít dostatek času na vymýšlení dalších slov, případně návodné otázky, které děti dovedou k samostatnému pojmenování.

21.jpg

Dokážeš ke každému obrázku vymyslet pohádku, ve které se daná postava objevuje?

A máme pro tebe ještě jednu pohádkovou otázku, vzpomínáš si na pohádku O ZLATÉ RYBCE?

Která tři přání by byla ta tvoje? Zkus je názorně nakreslit na papír a povědět důvod, papír přines do školky, ještě se k těmto přáním vrátíme! :)

Vybrali jsme pro tebe jednu pohádku, o které si budeme povídat o chvilku déle. Poznáš podle obrázků, o kterou pohádku se jedná? Jednotlivé obrázky nejprve pojmenuj.

22.jpg

Zkus podle jednotlivých obrázků postupně odvyprávět příběh, který se v pohádce odehrává – s menšími dětmi si pohádku můžete třeba jen přečíst a připomenout, případně vyjmenovat hlavní postavy.

24.jpg

Rozstříhej si obrázek podle čar, pozor na držení a bezpečnou práci s nůžkami! Zamíchej a zkus obrázek znovu poskládat a nalepit na papír – při skládání obrázku dáme k dispozici předlohu, případně zmenšíme počet čtverců, mladším dětem rozstříháme obrázek jen např. na 4 čtverečky.

23.jpg

K práci nebo vybarvování si zazpívejte i červenou písničku, znáte ji?

27.jpg 28.jpg
30.jpg 31.jpg

A teď další hádanka. Co je třeba mít v knížce, aby čtenář nezapomněl, kde s čtením skončil?

Máme tu několik nápadů na krásné záložky do knížek, zkuste si některou z nich vyrobit. :)

12.jpg 13.jpg 14.jpg 15.jpg
19.jpg 18.jpg 20.jpg
16.jpg 17.jpg 25.jpg

Moc se těšíme na výsledky! 

...............................................................................................................................................................................................................................................................

A nakonec opět pár pracovních listů a omalovánek pro dlouhé chvíle...

32.jpg

33.jpg

35.jpg

36.jpg

37.jpg

38.jpg

39.jpg

40.jpg

41.jpg


 

 

 

 

JARO JE TU

 

Jaro už se kvapem blíží,

usmějme se maličko,

neboť na nás z nebe shlíží

krásně zlaté sluníčko.

 

Když paprsky pošimrají

první jarní kytičky,

ty hned kvapem rozkvétají,

vystrkují hlavičky.

 

Jaro láká živé tvory,

veverky i zajíčky,

ať opustí svoje nory,

rozběhají nožičky.

 

Jaro už je skoro tady,

poslední sníh roztává,

dobývá se do zahrady,

stromům sílu dodává.

 

Jaro je tu, radujme se,

nastavme tvář sluníčku

a při tom mu zazpívejme

hezkou jarní písničku.

 

O jaké ročním období se v básničce povídá?? A znáš ještě nějaká další roční období? Dáme ti malou nápovědu v podobě obrázku, nejprve zkus popsat, co na něm vidíš a jednotlivá roční období pojmenovat. Starší děti mohou maminky nebo tatínci otestovat a trošku jim potrápit hlavičky, co je vpravo nahoře, vlevo dole, nad, pod apod.?Pravolevá orientace na ploše, pojmy nahoře, dole, vpravo apod., předškolní děti by se v této problematice měly orientovat a tyto pojmy znát a umět určit téměř s jistotou. Pokud někdo trošku tápe, jednoduše zapojte tuto aktivitu do běžných činností a povídání, stejně tak lze orientaci testovat i na vlastním těle. Připojili jsme několik dalších obrázků, na kterých lze trénovat.

7.jpg

6.jpg 4.jpg 5.jpg

 

A úkol, který mohou zkusit i ti menší – hledáme rozdíly mezi obrázky, kolik jsi jich zvládl/a najít?

13.jpg 15.jpg

3.jpg

 

Necháme teď oči trochu odpočívat a zkusíme pozlobit další z naších smyslů několika úkoly. Který by to mohl být? Kolik a jaké smysly vůbec máme? Pamatuješ ještě ze školky, co vše jsme trénovali? A který z našich smyslů procvičoval třeba schovaný budík ve třídě?? SLUCH. – Opět úkol vhodný spíše pro předškoláky – určení přítomnosti hlásky ve slově. Dítě si zavře oči nebo si je schová do rukou, rodič čte například krátký příběh, říkanku (lze se navrátit k básničce na úvodu stránky) apod. Důležité je čist opravdu pomalu, nahlas a zřetelně, aby dítě mělo možnost zareagovat otevřením očí nebo zvednutím hlavy, pokud ve slově určenou hlásku uslyší. Krátké příběhy k tomuto cvičení najdete například zde.

A pro všechny tu máme i několik jarních hádanek, uhodneš je všechny?

Kdo se dívá do zahrady?

Kdo tě hřeje u vody?

Kdo tě hlídá s kamarády?

Zlatá koule z oblohy. 

Kdopak jsi, kytičko, že jsi tak maličká?

Uprostřed máš sluníčko, okolo běličká. 

Malá kytka celá bledá

ze sněhu ven cestu hledá.

Při teplotě na nule

rozkvétají…….. 

Na nevelkém stonečku

spousta žlutých zvonečků.

Každý z nich má k jaru klíč.

Copak je to? ………….. 

Každý na to kouká, civí.

Na jaře se dějí divy

rozkvete vždy jeden pán.

Víte který?……….. 

Ve své sytě žluté kráse

pampelišce podobá se.

Nápověda pro Bělu:

„Jsou to květy……………” 

 

 

A teď písnička, určitě už jsi někdy slyšel/a písničku Jaro dělá pokusy, dokážeš spočítat, o kolika kytičkách se v písničce zpívá? Aby se ti trochu dostala do uší, můžeš si jí pustit například k vytváření nebo vymalování, ať si hlavička od přemýšlení trochu odpočine. Další jarní omalovánky najdete například zde.

18.jpg 17.jpg
20.jpg 23[1].jpg

 

A pro šikovné ručičky tu máme něco k vytváření. Poznáš, o které kytičky se jedná? 

18.jpg 19.jpg


Na vyrábění kytiček bude třeba tvrdý papír, voda, štětec, vodové barvy, bílý/barevný papír, lepidlo, nůžky

 

Nejprve si připrav plochu na práci s barvou, natři papír tenkou vrstvou čisté vody a rozpouštěj v něm jednotlivé barvy dokud nebude pozadí podle tvých představ, jen pozor na vodu, pokud ji tam dáš až moc, papír se zkroutí a bude po obrázku, proto opatrně a postupně pomalu.

Než ti zaschne barevné pozadí, vytvoř si květ z bílého papíru. Dávej pozor na bezpečnou práci s nůžkami! Je důležité se snažit ohýbat papír co nejpřesněji, aby kytička měla vzhled jako ta opravdová.

4.jpg 15[1].jpg

Nakonec nalepíme květy na připravené pozadí a domalujeme sytější barvou stonky a případné detaily nebo je vystřihneme a dolepíme barevným papírem. Těšíme se na výsledné práce!

A když už máš vytvořeno, zkus se při procházce po okolí pořádně dívat, jestli některou z těchto nebo jiných kytiček neuvidíš vykukovat na svět. Zkus je spočítat a nakreslit, kolik a jaké kytičky jsi po cestě viděl/a. Dáme ti malou nápovědu kde třeba na některé kytičky můžeš narazit, poznáš, kde se místo nachází?

5.jpg

 

A aby se procvičilo i tělíčko, zkuste si udělat nějakou překážkovou dráhu, můžete si z papíru vystříhat podobné tlapky pro ruce i nohy a zkusit pro rodiče a i naopak rodiče pro tebe vytvořit skákací dráhu, určitě to bude legrace pro všechny, hlavně pozor, aby bylo na skákání dostatek místa! Pro větší děti mohou i jako trénink pro pravolevou orientaci posloužit místo tlapek barevné šipky. Do dráhy můžeme zapojit i skoky přes švihadlo, hod míčem, válení sudů, přeskoky, podlézání překážek apod. dle možností.

8.jpg

 

Na závěr přidáváme jarní písničku, ke které se po návratu do školky vrátíme. Můžeš si doma vymyslet i vlastní pohyby, které se k písničce hodí nebo připojit hru na nástroj, tleskání, pleskání apod. Těšíme se, až uslyšíme a uvidíme všechny nápady na doprovod a vylepšení písničky a budeme si ji moc společně zazpívat.

17.jpg

...............................................................................................................................................................................................................................................................

Pracovní listy pro dlouhé chvíle ... 

11.jpg 14.jpg
26[1].jpg 9.jpg
2.jpg 1.jpg